Gdzie szukać zleceń dla przewoźnika?

Usługi przewozowe prężnie rozwijają się, od kiedy Polska wstąpiła do Unii Europejskiej. Coraz więcej osób decyduje się na założenie firm transportowych, zatem rośnie także konkurencyjność na tymże rynku.

Gdzie zatem szukać zleceń, kiedy zaczynamy w branży? Jakie kanały wykorzystać, aby dotrzeć do kontrahentów? Wskazówki znajdziesz poniżej.

1. Osobiste kontakty

Jest to najprostszy sposób na pozyskanie nowych zleceń. Warto już przed założeniem firmy zbudować sobie bazę znajomych, które będą nas polecać, dzięki czemu znacznie łatwiej będzie znaleźć klientów.

Należy bowiem zdać sobie sprawę, że opinie i wzajemne polecenia wśród przedsiębiorców pozytywnie wpływają na wizerunek firmy. To w konsekwencji powoduje, że dany przedsiębiorca znacznie bardziej będzie chciał współpracować z firmą wypróbowaną przez jego znajomych, niż z firmą, o której nigdy wcześniej nie słyszał.

2. Firmy spedycyjne

Współpraca z firmami świadczącymi usługi spedycyjne jest także jednym z korzystnych rozwiązań. W takim przypadku to właśnie spedytorzy zajmują się pozyskiwaniem zleceń. To także oni ustalają warunki realizacji przewozu.

W konsekwencji przewoźnik nie tylko zarabia na wykonaniu transportu, ale także zostaje odciążony od obowiązków związanych z kwestiami biznesowymi, dzięki czemu może w lepszy sposób wykorzystać swój czas pracy oraz posiadaną flotę pojazdów.

3. Internet

Jest to kanał, który można wykorzystać w celu poszukiwania nowych zleceń w różnoraki sposób.

Po pierwsze, możesz odwiedzić branżowe fora, na których zamieszczane są ogłoszenia oraz oferty dotyczące transportu. Co więcej, sam możesz wystawić na nich ogłoszenie, np. w celu znalezienia pracownika.

Dzięki tego typu aktywności możesz nawiązać także sieć kontaktów, co z pewnością pomoże Ci znaleźć dodatkowe zlecenia.

Po drugie, za pomocą Internetu możesz mieć dostęp do platform transportowych, czyli tzw. giełd, na których wystawiane są oferty transportowe. Ogłoszenia dotyczą tam zarówno przewozów w Polsce, jak i za granicą.

Co więcej, na giełdach znajdziesz zazwyczaj oferty dotyczące nie tylko transportu powyżej 3,5 tony, ale także mniejszego. Na tego typu platformach obserwuje się ciągły wzrost liczby użytkowników, zatem będziesz mógł również nawiązać nowe kontakty i zbudować silną pozycję swojej firmy w branży.

4. Prasa branżowa

Ogłoszenia dotyczące przewozu publikowane są także w prasie branżowej. W Polsce wydaje się kilka tego typu periodyków. Godnymi polecenia są tytuły takie jak: „Polska Gazeta Transportowa”, „Transport Manager”, „TLS Biznes” czy „Polski Traker”.

5. Instytucje doradcze

Instytucje doradcze

Na rynku funkcjonują także różnego typu instytucje doradcze. Usługi w tym zakresie świadczą zarówno podmioty prywatne, jak i instytucje publiczne czy jednostki samorządowe, których zadaniem jest wspieranie przedsiębiorczości.

Tego typu podmioty mogą nakierować Cię, w jaki sposób zarządzać swoją firmą, aby rozwijać ją i działać jak najprężniej, a także udzielą porad chociażby z zakresu podatków, finansów, marketingu czy prawa. Co ważne, część instytucji udziela pomocy bezpłatnie, zatem warto skorzystać z takiej możliwości.

Co więcej, część instytucji udostępnia wykaz firm z określonej branży. Takie działania wykonywane są przez Wielkopolską Izbę Przemysłowo-Handlową, Krajową Izbę Gospodarczą czy Państwową Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zapoznanie się z wykazami może pomóc Ci nie tylko zdobyć nowe zlecenia, ale także sprawdzić wiarygodność Twojego potencjalnego kontrahenta, a tym samym – znacząco ograniczyć ryzyko biznesowe.

6. Spotkania branżowe

Część instytucji związanych z branżą transportową organizuje co pewien czas spotkania handlowe. Mogą mieć np. formę seminariów, na których istnieje możliwość zacieśnienia międzynarodowych więzi biznesowych. Tego typu przedsięwzięcia organizują chociażby Regionalne Izby Gospodarcze.

Jak widać, narzędzi do znalezienia kontrahentów jest dość sporo. Najbezpieczniej jest jednak podejmować współpracę z firmami, które istnieją na rynku już od jakiegoś czasu.

Zweryfikować potencjalnego klienta możesz także wykorzystując Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej oraz Krajowy Rejestr Sądowy, gdzie sprawdzisz, czy dana firma w ogóle istnieje, kto ją prowadzi oraz jaką wykonuje działalność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *